תהליך מיתוג המודרני הוא תהליך במסגרתו העסק המדובר יוצר לעצמו שם בשוק, כך שהצרכנים הפוטנציאלים יכירו אותו וירצו לקנות דווקא ממנו. לשם זאת, לא מספיק לייצר נייר מכתבים עם לוגו יפה וכמה ברושרים, אלא צריך למצוא דרך אמיתית לבדל את העסק אל מול המתחרים. בעולם התחרותי והאינטנסיבי שאנחנו חיים בו היום לא מדובר במשימה פשוטה כלל וצריך לדעת איך לנצל את הכלים ה...
כל עסק שרוצה להיות נוכח גם ברשת, חייב לפנות למשרד פרסום דיגיטלי, ולהבין מהן האפשרויות שלו לחדור לרשת. ניתוח הפעילות העסקית, הבנת השוק בה העסק הזה פועל, הבנת היעדים שלו ומיהם המתחרים בשוק שלו, יעזרו למשרד הפרסום להציג בפניו את צעדי הפרסום המתבקשים לגביו. אפיון העסק בדרך כלל נעשה במושגים של: יקר, זול, תוצרת כחול לבן, יבוא מסין. פרישה ארצית, סוגי מו...
שפה חזותית חדשה ומקיפה לקואליציית תג מאיר: אור במקום טרור, אשר מהווה נדבך חשוב מאוד במציאות הישראלית העכשווית. אנחנו גאים מאוד בתוצאה, ועוד יותר גאים לקחת חלק בתהליך שהארגון עבר. ראשית, החלטנו לשמר את הצבעוניות המקורית (בולטת מאוד בסבך הארגונים המקבילים) אך לוותר על הלוגו (מילולית הלוגו היה תג, שמאיר...). שנית, החלטנו לחזק את המימד היהודי של הארגון ולהבליט את המוטו - סור מרע ועשה טוב . שלישית, פיתחנו שפה דואלית שמגיבה לפשעי שנאה מחד (באמצעות אייקון של "איקס" יחד עם המלל "סור מרע", ומדגישה את היוזמות החיוביות מאידך (באמצעות אייקון של "וי" יחד עם המלל "עשה טוב". בנוסף כמובן שדאגנו לעצב סט אייקונים, ניירת, גריד פרסומי ואתר אינטרנט
מה ההבדל בין עיצוב לוגו וקטורי לבין עיצוב לוגו בפוטושופ? עיצוב לוגו נשמע אולי עניין פעוט ופשוט, אך בבואנו לעצב לוגו יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים כגון נראות הלוגו ונראות הצבעים על מרקמים ושטחי פרסום שונים. כיצד הוא ייראה בשחור לבן במידה ויועבר בפקס? האם הוא פשוט ופרקטי וייחרט בזיכרון הצופים? האם הלוגו בעצמו ופונט הכיתוב מותאמים לאופי החברה? ישנה ח... 

אחרי חודשים של פיתוח - קוטפים את פירותיו של המיתוג מחדש של גינות קהילתיות ירושלים (היינו חייבים את המשחק מילים...). בתחילת התהליך שאלנו את עצמנו מה הרלוונטיות של גינה קהילתית לעת הזאת? הפיתרון היה להצמד לערכים הבסיסיים שהגינה טומנת בתוכה: טבע/חיים, קהילה/חברה ופשטות/תמימות (במובן החיובי של המילה). פיתחנו שפה שמהדהדת את המגע עם האדמה, צבעונית ומרובת אלמנטים, שמסודרים כמו ערוגות 

מיתוג מסעדת "נחמן" החלבית המעולה שיושבת בכיכר המוזיקה. הקו שבחרנו בו הוא שחור לבן בלבד. אפילו בלי אפורים. אז איך בכל זאת מכניסים "צבע" כדי לא להשאיר את העיצוב מאופק מדי? בכל זאת, מסעדה עם פיצות טעימות ועשירות בטירוף. התמקדנו בטקסטורות וקווים ידניים שונים, שמעניקים מקצב ג'אזי - שמהווה השראה עיקרית - לכל מוצר. החל מהלוגו, וכלה באלמנטים הגרפים הנלווים. התוצאה שהתקבלה מקלילה אפילו מארז פיצה צבוע שחור, אבל יחד עם זאת לא גורמת למותג להתפס כפיצריה שכונתית, אלא שומרת על פאסון
בשנים האחרונות עולם הצרכנות השתנה, הצרכנים חסמו עצמם לערוצי השיווק המקובלים, יש להם יס/הוט עם ממירים מקליטים, והם מריצים קדימה את הפרסומות בטלויזיה, הם מתעלמים מהפרסומות או מעמודי הפרסומות בעיתונים, והגלישה שלהם באינטרנט הפכה לנטולת מודעות, אם בשל חוסמי מודעות או בשל התעלמות מוחלטת מהפרסום.הם לא מתעניינים יותר בבאנרים הקופצים, בכפתורים או במודעות...
לכבוד שבוע העיצוב בירושלים חוברים וי מייק קארפטס לצמד המעצבים הגרפיים הירושלמי, סטודיו גרוטסקה. איתם טובול ושירה גליק להוטים באותה המידה אחר תבניות, צבעים ותקשורת ישירה. יחד הם צברו תיק עבודות עשיר של עיצוב גרפי ודיגיטלי, מסחרי כמו גם עצמאי. לאחר חודשיים של שיחות אינטנסיביות, באופן דיגיטלי ופנים אל פנים, יצרו שני הגופים האלה עבודות המדברות זו עם זו. אל מול שטיח חדש של ההולנדים. המורכב מעפרונות, עבודה קפדנית של איסוף פרטים לכדי שלם הרמוני אחד, בוחרים סטודיו גרוטסקה לבצע מהלך הפוך ולפרק עשרות דימויים ומסרים, בצורה רנדומלית שאין לדעת מה תוצאתה תניב דרך שימוש ב-144 פנקסים מלאי דימויים. בעוד השטיח חי בדיאלוג עדין עם הקהל וקיומו תלוי בהפרדה ממנו, אצל גרוטסקה הקהל מוזמן לבוא ולתלוש כל דף שירצה, ולמעשה העבודה תלויה באינטראקציה זו. יחד, שתי העבודות מהדהדות תהליך בלתי פוסק של כתיבה ומחיקה, גילוי וכיסוי
תובנות חדשות לצד התפתחויות טכנולוגיות מהירות הובילו לשינויים רבים בתחום עיצוב האתרים לאינטרנט ב-5 השנים האחרונות. אם פעם העיצוב היה בעיקר מותאם לאופיו של בעל האתר או לכל היותר לאופי העסק ולפלטפורמה עליה נבנה האתר, כיום משנצבר ידע רב על התנהגות הגולשים באתרים, מה הם אוהבים ומה מחפשים, העיצוב מספק למפתחים ול- בניית אתרים את האפשרות להציע לגולשים קו...
×